Tüccar Fırsat Döngüsü - Yeni Büyüler ve Ücretleri


Bu rehberde Tüccardan alabileceğiniz tüm ürünlere genel bir inceleme bulabilirsiniz. Ayrıca vereceğimiz fırsat döngüsü sayesinde günü gününe tüccarın size günlük hangi ürünleri satışa sunacağını görebilirsiniz. Bunu bilmeniz sayesinde daha planlı ve düzenli bir strateji kullanabilirsiniz.



Tüccar Genel Bilgi

Tüccar köyünüzde tam olarak iki şey yapar. Bunların biri sizlere yeşil taş karşılığında büyülü öğeler satmasıdır. Diğeri ise zaman zaman sizin için ücretsiz bir büyülü öğe vermesidir.Yapmanız gereken tek şey her gün oyuna girerek Tüccar'ın sizler için sunduğu fırsatları incelemektir. Böylece ücretsiz bir büyülü öğe olduğunda kaçırmamış olursunuz.


Ayrıca Tüccardan alacağınız şeylerin Klan kalesinde sınırlı bir alanda depolanmasıdır. Bu sayılara dikkat edin ve planınızı ona göre yapın.

Tüccar Fırsat Döngüsü

Tüccarın sattığı ürünler yani fırsat döngüsü 40 günde bir kendini tekrar eder. Böylece gelecekte tüccarın ne satacağını bilerek ona göre bir plan yapabilirsiniz.

Ayrıca önceden ücretsiz eğitim iksirlerini her salı günü veriliyordu. Yani haftada bir veriliyordu. Artık belirli bir günü yok farklı ve karışık zamanlarda gelebilir.



Gün1. Ürün2. Ürün3. Ürün
1. GünSaat Kulesi İksiri  (ÜCRETSİZ )Kaynak İksiriİnşaatçı İksiri
2. GünEğitim İksiriKaynak İksiriİksir Rünü
3. GünEğitim İksiriKaynak İksiriDövüş kitabı
4. GünEğitim İksiri  (ÜCRETSİZ )Kaynak İksiriDuvar Yüzüğü (x5)
5. GünEğitim İksiriKaynak İksiriGüç iksiri
6. GünEğitim İksiriKaynak İksiriİnşaatçı İksiri (x2)
7. GünEğitim İksiriKaynak İksiriDuvar Yüzüğü (x10)
8. GünEğitim İksiriKaynak İksiriBüyü Kitabı
9. GünEğitim İksiriKaynak İksiriDuvar Yüzüğü (x5)
10. GünSaat Kulesi İksiri  (ÜCRETSİZ )Kaynak İksiriKahraman Kitabı
11. GünEğitim İksiriKaynak İksiriİnşaatçı İksiri
12. GünEğitim İksiriKaynak İksiriDuvar Yüzüğü (x5)
13. GünEğitim İksiriKaynak İksiriGüç İksiri
14. GünEğitim İksiriKaynak İksiriİnşaatçı Altın Rünü
15. GünEğitim İksiriKaynak İksiriDuvar Yüzüğü (x10)
16. GünEğitim İksiriKaynak İksiriOluşturucu İksiri
17. GünEğitim İksiriKaynak İksiriDuvar Yüzüğü (x5)
18. GünEğitim İksiriKaynak İksiriYapı Kitabı
19. GünEğitim İksiriKaynak İksiriDuvar Yüzüğü (x5)
20. GünEğitim İksiriKaynak İksiriGüç İksiri
21. GünEğitim İksiriKaynak İksiriBüyü Kitabı
22. GünEğitim İksiriKaynak İksiriDuvar Yüzüğü (x10)
23. GünEğitim İksiriKaynak İksiriDuvar Yüzüğü (x5)
24. GünEğitim İksiriKaynak İksiriGüç İksiri
25. GünEğitim İksiriKaynak İksiriİnşaatçı İksiri
26. GünEğitim İksiriKaynak İksiriİnşaatçı İksir Rünü
27. GünEğitim İksiriKaynak İksiriDövüş Kitabı
28. GünEğitim İksiri  (ÜCRETSİZ )Kaynak İksiriDuvar Yüzüğü (x10)
29. GünEğitim İksiriKaynak İksiriGüç İksiri
30. GünEğitim İksiriKaynak İksiriİnşaatçı İksiri (x2)
31. GünSaat Kulesi İksiri  (ÜCRETSİZ )Kaynak İksiriKahramanlar Kitabı
32. GünEğitim İksiriKaynak İksiriBüyü Kitabı
33. GünEğitim İksiri  (ÜCRETSİZ )Kaynak İksiriDuvar Yüzüğü (x5)
34. GünEğitim İksiriKaynak İksiriAltın Rünü
35. GünEğitim İksiriKaynak İksiriİnşaatçı İksiri
36. GünEğitim İksiriKaynak İksiriDuvar Yüzüğü (x10)
37. GünEğitim İksiriKaynak İksiriYapı Kitabı
38. GünEğitim İksiriKaynak İksiriDuvar Yüzüğü (x5)
39. GünEğitim İksiriKaynak İksiriGüç İksiri
Her rün her döngüde sadece bir kez göründüğü için, köydeki tüccardan bir rün gördüğünüzde sıranın nerede olduğunu anlayabilirsiniz.



Tüccar Fiyatları

Kaynak İksiri (115 Yeşil Taş)

Oyundaki belediye binası seviyenize bağlı olarak tüm kaynakları hızlandırmak için ödeyeceğiniz yeşil taş sayıları :

- Belediye Binası 10 ve 11 : 230 Yeşil Taş

- Belediye Binası 9 : 200 Yeşil Taş

- Belediye Binası 8 : 180 Yeşil Taş

- Belediye Binası 7 : 150 Yeşil Taş

- Belediye Binası 6 : 120 Yeşil Taş ve daha az

Tüccar kaynak iksirini 115 yeşil taş karşılığında satmaktadır. Kaynak iksirinin fiyatı pahalı gibi gözüküyor ama aslında uygun bir fiyattan satılmaktadır. Yani kısacası kaynak iksiri alınıp kullanılabilir.

Örneğin, sürekli kaynaklarınızı hızlandıran bir oyuncuysanız kaynak iksirini almanızı öneririz. Belediye 10 veya 11 seviye iseniz köyünüzdeki tüm kaynakları 1 gün boyunca hızlandırmak sizin için 230 yeşil taş tutmaktadır. Kaynak iksirini alarak bu işlemi gerçekleştirirseniz 115 yeşil taş ile kaynaklarınızı hızlandırabilirsiniz. Bu da sizin için normalde köyünüzde 230 yeşil taş ile 1 gün kaynaklarınızı hızlandırırken, kaynak iksiri ile köyünüzdeki kaynaklara ödeyeceğiniz 1 günlük fiyat ile 2 gün kaynaklarınızı hızlandırmanızı sağlar.

İnşaatçı İksiri (285 Yeşil Taş)

İnşaatçı iksiri köyünüzde sürmekte olan tüm inşaatları 1 saat boyunca 10 kat arttırır. Bu nedenler her inşaatçı yapması gereken sürenin 9 saat öncesinde bitirecektir. (9 saat olmasının sebebi 1 saatin hızlandırmadaki sürede geçmesidir.)

Oyun sizden her 9 saatlik inşaatın tamamlanması için 103 yeşil taş istemektedir. 5 işçinizin çalıştığını düşünürsek, her inşaatçının 9 saatlik işi tamamlaması gereken taş miktarlarını inceleyelim :

- 1. İnşaatçı : 103 Yeşil Taş

- 2. İnşaatçı : 206 Yeşil Taş

- 3. İnşaatçı : 309 Yeşil Taş

- 4. İnşaatçı : 412 Yeşil Taş

- 5. İnşaatçı : 515 Yeşil Taş

Yani bu fiyatlara ve duruma göre köyünüzde en az 3 inşaatçı 10 saatten fazla sürecek bir işte çalışıyor olduğunda bu iksiri kullanırsanız olumlu sonuç alabilirsiniz.

Güç İksiri (300 Yeşil Taş)

Tüccar, güç iksirini 300 yeşil taş ile satmaktadır. Açıkçası 300 yeşil taş karşılığında bir güç iksiri alarak 1 saatliğine askerlerinizin maksimum seviyeye çıkartmak çok akıllıca bir seçenek değildir. Bu iksir hakkında söylenecek pek fazla bir şey yok. 300 Taş karşılığında bu iksiri alıp kullanmak mantıklı değildir.

Eğitim İksiri (25 Yeşil Taş)

Eğitim iksiri hem kullanılması mantıklı hem de işinize çok fazla yarayacak bir büyüdür. Ayrıca 25 yeşil taş olması çok iyi bir tekliftir. Kışla, Büyü fabrikaları ve Kahramanlar' ı arttırmak için oyunun istediği yeşil taş sayılarını inceleyelim :

- Belediye Binası 11 : 55 Yeşil Taş

- Belediye Binası 10 ve 9 : 50 Yeşil Taş

- Belediye Binası 8 : 45 Yeşil Taş

- Belediye Binası 7 : 35 Yeşil Taş

- Belediye Binası 6 : 20 Yeşil Taş

Kullanılması gereken en mantıklı büyülerden biridir. Hem fiyat olarak hem işlevi bakımından sizlere çok iyi sonuçlar verir. Büyüyü kullanarak hızlandıracağınız birimlerle beraber 1 saatte başarılı 5-6 saldırı yapabilir, güzel sonuçlar elde edebilirsiniz.

Kahraman Kitabı (500 Yeşil Taş)

Tüccar, Kahraman Kitabını 500 yeşil taş karşılığında satmaktadır. Bu çok güzel bir tekliftir. 7 gün yükseltmesi olan bir kahraman için oyun 1000 yeşil taş istemektedir. Kahraman kitabı ile bu % 50 ye inmektedir.

Ayrıca kahraman kitabını kullanarak Savaş Makinenizin seviyesini de yükseltebilirsiniz. Bu da çok iyi bir tekliftir. Oyunun Savaş Makinesini yükseltmek için istediği maliyetler :

- Savaş Makinesi Seviye +10 : 750 Yeşil Taş

- Savaş Makinesi Seviye +20 : 1000 Yeşil Taş

Sonuç olarak bu kitabı Asıl köyünüzdeki kahramanlarınızda ve +10 seviye üzerindeki Savaş Makinenizin de kullanmak mantıklı olacaktır.

Büyü, Dövüş, İnşaat Kitabı (925 Yeşil Taş)

Her Şey Kitabı haricindeki diğer tüm kitaplar 925 yeşil taş karşılığında satılmaktadır.
Zamana bağlı olarak bir yükseltmenin maliyetleri :

Asıl Köy

- 14 gün : 1863 Yeşil Taş

- 13 gün : 1740 Yeşil Taş

- 12 gün : 1616 Yeşil Taş

- 11 gün : 1493 Yeşil Taş

- 10 gün : 1370 Yeşil Taş

- 9 gün : 1246 Yeşil Taş

- 8 gün : 1123 Yeşil Taş

- 7 gün : 1000 Yeşil Taş

- 6 gün 9 saat 35 dakika : 925 Yeşil Taş

İnşaatçı Köyü

- 6 gün : 1750 Yeşil Taş

- 5 gün : 1500 Yeşil Taş

- 4 gün : 1250 Yeşil Taş

- 3 gün : 1000 Yeşil Taş

- 2 gün : 16 saat 53 dakika: 925 Yeşil Taş

Yukarıda gördüğünüz gibi kitaplar pahalı ancak yükseltme sürelerini atlatmak için yeşil taşlardan faydalanabilirsiniz. Yine de genel olarak kitap maliyetleri pahalı duruyor.


Rünler

Tüccar, haziran ayından itibaren artık ründe satıyor.

Asıl Köy İksir Rünü : 1400 Yeşil Taş

İnşaatçı Köyü İksir Rünü : 1400 Yeşil Taş

Duvar Yüzüğü (100 Yeşil Taş)

Tüccar, duvar yüzüğünü 100 yeşil taş olarak satıyor. Genel anlamda baktığımızda 1 duvarı yükseltmek için 100 yeşil taş harcamak çok mantıksız. Duvarların seviyelerini yükseltmek için gerekli olan duvar yüzüğü sayıları :

Asıl Köy

- Duvar Seviyesi 1-10 : 1 Yüzük

- Duvar Seviyesi 11 : 2 Yüzük

- Duvar Seviyesi 12 : 4 Yüzük

- Duvar Seviyesi 13 : 5 Yüzük

İnşaatçı Köyü

- Duvar Seviyesi 1-4 : 1 Yüzük

- Duvar Seviyesi 5 : 2 Yüzük

- Duvar Seviyesi 6 : 4 Yüzük

- Duvar Seviyesi 7 : 6 Yüzük

- Duvar Seviyesi 8 : 8 Yüzük

Duvar yüzüğünü elinizden geldiğince yeşil taş harcayarak almamaya çalışın. 1 duvara 100 yeşil taş harcamak hiç mantıklı değildir. O taş sayısı ile daha iyi şeyler yapabilirsiniz. Ayrıca taşlar ile ordunuzu hızlandırarak ganimeti daha hızlı kasıp daha seri duvar basabilirsiniz.



Sonuç

Bir çok kişi Tüccar'ın  getirilme amacı nakitlerin daha çok satılması olarak düşünüyor olabilir. Ama yinede değişiklikler oyunun devamlılığını sağlar. Eğer yeşil taş satın almıyorsanız her gün oyuna girerek tüccar sunduğu tekliflere bakmanızı tavsiye ederiz. Bu teklifler arasından ücretsiz olanları ve 25 yeşil taşa sayılan eğitim iksirlerini almanızı öneririz. Yeşil taş yatırıyor iseniz bile duvar yüzüğü almamanızı öneriririz, yeşil taşlarını boşa ve gereksiz yere harcamış olursunuz. Ayrıca günlük fırsat döngüsünü takip ederek daha stratejik hareketler yapabilirsiniz.